Jag har mest ägnat tid åt att samla information

Hej alla ni som tittar in på min blogg!

Jag har inte varit aktiv här på den senaste månaden. Anledningen var att jag inte hade så mycket tid att lägga ner på bloggandet så som jag gjorde månaden innan. Jag jobbar minst heltid på salongen samt har vi hållit på med renovering på salongen under de senaste helgerna (fortfarande inte klart) har allt detta tagit mer tid än normalt. Hur mycket än jag gillar bloggandet kan jag inte offra all den tid jag vill till detta.

Jag har haft mycket funderingar över hur folk egentligen gör som sitter och skriver hela dagarna. Jag undrar om alla dessa människor försörjer sig på bloggandet eller är man arbetslös eller är man supermänniska som inte behöver sova alls. Det finns folk som är vakna nästan dygnet runt och kan göra inlägg om olika religiösa synpunkter som till exempel: att islam som religion har så mycket negativa punkter men samtidigt förespråkar de religösa kristna eller katolska eller sektliknande värderingar om t ex. att abort är ”dödande” och att detta inte ska vara tillåtet. Ska vi ha islam av den medeltida sorten eller katolsk tro med abortförbud, inga sex innan äktnskap mm…?  Religioner i allmänhet bygger på goda handlingar och att folk ska visa medmänsklighet och godhet. Skrifterna är urgamla och har skrivits för hand av människor, apostlar, lärljungar, mm.  Kristna religion har reformerats och det har väl alla andra religioner gjort – Frågan är då varför vrida klockan tillbaka och försöka leva efter föråldrade värderingar.

Önskar er en fortsatt trevlig semester

Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Sandra

     /  2012/08/11

    Fast abort är ju dödande det går ju liksom inte att komma ifrån hur icke religiös man än är 🙂
    Varenda gång jag hör mantrat att abort ( slentrian- och eller bekvämlighetsabort, dvs inte abort av medicinska skäl) är en kvinnlig rättighet blir jag lite äcklad faktiskt. Likväl som jag klarar mig bra utan allt vad religion heter så klarar jag mig utmärkt utan rättigheten att döda oskyldiga foster. Herregud om man absolut inte kan tänka sig att ta hand om ett barn ta inte risken att bli gravid eller göra någon gravid då, svårare än så är det ju inte 🙂 Men tydligen är världen full av människor som värdersätter penetrering så mycket att de är värt att behöva döda för…men det känns bra att jag inte är en av dom i alla fall 🙂

    Svara
    • Det har beprövats förr hur bra det gick att förbjuda abort, eller hur? Folk gjorde aborter hemma eller gav bort sina barn aller dödade barnen efter födseln! NEJ! jag stödjer inte detta vansinne! Och folk ska inte bli hypotetiska och kalla abort för dödande! Kära vän! Har du någonsin sett dokumenterfilm om de grymma barnhemmen där oönskade barn bokstavligt talat kastats in för att det inte var tillåtet med aborter i det landet? Jag har tyvärr sett och det var inte något önskvärt för en människa att leva.

      Svara

Kommentera

