Ny hemsida säljer niqab och dylikt sedan 2012

Jag blev helt paralyserad när jag fick syn på detta. De skriver på sin hemsida: ”Nu kan systrar enkelt klicka hem kläder för den muslimska familjen, utan att behöva lämna hemmet, inshaa’Allaah!”

sedan 2012 finns hemsida i Sverige där man kan beställa sådana plagg

Jag började fundera på frågan hur det hade varit om någon hade försökt att komma in på nattklubb eller dansställe där man har kavajtvång och mer finare kläder som inträdeskrav.

Man kan bara beställa, ta på sig och gå runt i stan och försöka få in en massa skadestånd- affärsidé?

Hur kan detta vara möjligt i vårt civiliserade samhälle att man har en hemsida som får sälja sådana plagg? Vart är vi på väg?

Lämna en kommentar

8 kommentarer

  1. Zebbie

     /  2012/05/23

    Vet du va, jag ska köpa mig en och gå mpå Cuba Café eller Swing in men kanske bli jag lynchad

    Svara
  2. Bloggaren

     /  2012/05/23

    Att man kan köpa niqabs på nätet tycker jag inte är konstigt. Där kan man ju köpa vad som helst.

    Svara
  3. 19årig tjej.

     /  2012/06/21

    men herregud vad omogen du är kvinna.
    låt folk köpa vad de vill, alla tänker inte som du gör!
    vart är världen påväg när folk vill ha samma prisyr som du har? det e precis samma sak att säga. varför tycker du att man inte ska kunna få ha på sig vad man vill??

    om det är tillåtet att ha visst klädkrav på puber o klubbar osv, så skulle man inte kunna anmäla dessa ställen när de ej släpper in folk som ej följer dessa klädkrav… -.-
    tänkt på det eller??

    om jag vill köpa en niqab, varför ska jag inte få göra det då? MÅSTE jag visa mitt hår enligt dig? måste jag vara precis som du?
    är jag ej förtryckt då om jag tvingas otäcka mig? jag behandlas helt annorlunda och kallas förtryckt o jag är ”omänsklig” om jag har på mig niqab??? men om jag mot min vilja klär mig som dej? i hudvisande kläder och visar mitt långa vackra hår, ja då är jag INTE FÖRTRYCKT, även om jag verkligen mår dåligt av att visa mig så???

    du har nog inte det minsta koll på vad FÖRTRYCK är..

    helt sjukt att såna som du inte kan acceptera att andra vill ha andra kläder är ni har.

    dessa kläder säljs till muslimska kvinnor som VILL klä sig med dessa plagg. vi måste väl också få ha frihet???? sluta vara så trångsynt & tro att det enda rätta sättet är DITT sätt o att andra är helt oacceptabla.

    Svara
    • Kvinnor ska kunna visa sig som de är och inte behöva vara övertäckta i ett normalt fungerande samhälle. Där inte Sharia lagar styr och inte ska behöva vara rädda att eventuellt bli överfallna, våldtagna av män som har gifts ihop med en eller flera kvinnor och aldrig har vetat hur det känns att bli kär i någon på riktigt utan bara längtar innerst inne efter något som de inte ens vet vad det är. När ett föråldrat syn på samhälle styr människor med järnhand för att det enda skyddet är att täcka sig så att man inte ska visa att man är kvinna, då kan det vara skäl kanske att man gömmer sig under dessa täcken. Dessa samhällen där kvinnor stenas till döds av folk och familjemedlemmar har det enda skyddet som gömställe – sina heltäckande förklädnader.
      Här och i andra delar av världen kan vi leva i en trygg och fin miljö utan att behöva diskriminera både det manliga och kvinliga könet och leva i harmony- Vi europeer, afrikaner, asiater och mäniskor från egentligen alla andra delar på jorden lever i normala miljöer utan att vara rädda för varandra – kvinnor och män är lika. Det ska vara en tydlighet!
      Och du kära lilla vän som skrev att du skulle känna dig förtyckt om du behövde visa dig – så beklagligt att du upplever det så. Om jag skulle vara religios så skulle jag säga att jag ber för din själ och för din trivsel – nu kan jag bara säga att du måste komma ner på jorden – vi skriver 2012 och inte 1012!

      Svara
  4. 19årig tjej.

     /  2012/06/21

    frisyr*

    Svara
  5. 19årig tjej.

     /  2012/06/21

    din blogg har namnet ”Mot diskriminering”..

    helt skrattretande att du tror att du är mot diskriminering när du beter dig på detta ignoranta vis!

    ja bara för att du tycker niqab är diskriminerande om du skulle haft på dig det, ja då äre ju så i allmänhet….diskriminerande.

    ja men är det mindre diskriminerande att tvinga kvinnor ta av sig sina niqabs så att de ska må dåligt o känna sig frihetsberövade?

    skulle du vilja bli tvingad att ha på dig burqa? nej….!
    på samma sätt vill vi få ha SAMMA frihet som du att få klä oss i niqab.

    så snälla du, sluta vara så ignorant…. sök lite kunskap om varför kvinnor VÄLJER att sätta på sig niqab.
    varför vi går från endast slöja och heltäckande klänning, till att även sätta på oss niqab.

    du verkar inte veta innebörden av förtryck eller diskriminering……

    ska jag kalla dig förtryckt bara för att du ‘”underkastar dig samhället” o klär dig på det sätt som människor förväntar sig av dig? att bara vara ett objekt.
    så att det ytliga är det som räknas och inte det inre?

    nej man kan inte få respekt om man inte visar det yttre……..för det är det som är det viktiga ellerhur?

    Svara

Kommentera

