Med hjälp av svenska folket har vi rott i hamn hela summan

På endast 6 dagar har alla pengarna till förlikningssumman kommit in på kontot – junt nu är summan 26.182 kr,  samt ytterligare  gåvor från besökare, samt kunder 2.580 kr, totalt= 28.762 kr – Då går 27.500 kr till förlikningsumman och 1.262 kr sjuts över till advokatkostnaderna.

Vilket angagemang och stöd av alla människor som både skänkt pengar och omtanke – brev, samtal och mail har kommit in från hela landet. Jag hade inte kunnat drömma om detta för en vecka sen. Över 32 000 har varit och tittat in på bloggen.

Jag vill uttrycka mitt stora tack till ER alla som har bidragit med varma ord och inlägg, visat förståelse och skänkt pengar för ett rättvisare samhälle.

 

Lämna en kommentar

59 kommentarer

  1. Anonym

     /  2012/05/14

    Fantastiskt! Grattis.

    Svara
    • Rolexus

       /  2012/05/15

      Haha! Exakt vad jag hade tänkt säga, men du sa det först!

      Svara
  2. Epic-Norrman

     /  2012/05/14

    Det var ju trevligt att du hade folket på din sida.
    Du ska nog se att advokaten blir betalad snart också 😉

    Svara
  3. Har läst om hela denna smörja och följt insamlingen på nätet och är jätteglad att du får dessa pengar. Önskar dig all lycka till i fortsättningen och hoppas att du även får mera kunder i salongen.
    Kram och ha det så gott…….

    Svara
  4. Bra jobbat alla 🙂

    Svara
  5. Lite över 5000:- från Sweden Confidential är på väg också, då avslutar vi vår insamling och fortsätter insamlingen till några andra stackare som råkat ut för liknande saker.

    Tillsammans är vi starka mot PK-maffian.

    Sweden Confidential’s

    Insamling för mångkulturens offer!

    http://www.swedenconfidential.info/insamling-for-mangkulturens-offer-swecon/

    Svara
  6. Riccardo

     /  2012/05/14

    Jättebra! Jag är glad 🙂

    Svara
  7. SomeOneInCyberSpace

     /  2012/05/14

    Så glad för din skull, kan mycket väl förstå oron för att kunna ta en sådan kostnad som egen företagare.
    Men tillsammans kan vi alla bidra för att om inte bara hjälpa en medmänniska med ett absurt skadestånd, utan även sprida information om hur galet det är i Sverige numera..
    Hur många har inte nåtts av den sanna bilden av händelsen, trots medias mörkläggning och vilse ledning..

    Lycka till i framtiden Vicky !

    Svara
    • tack för en fin kommentar och det är verkligen en underbar känsla att veta hur mycket det betydde för folket

      Svara
  8. Leffek

     /  2012/05/14

    Fantastiskt att se alla som vänder sig mot diskrimineringsvansinnet.
    Det är en tragedi att lagar, som går emot allt sunt förnuft, dikterar hur svenska företagare ska sköta sin verksamhet.

    Superkul att vi gick ihop som folk och löste detta, tummen upp!

    Svara
    • ja det är fantastiskt att det blev sån reaktion från alla och att folk ställt upp och visat vart skåpet ska stå

      Svara
  9. eva eriksson

     /  2012/05/14

    Nu hoppas vi bara att Svd skriver en artikel om den svenska solidariteten!

    Tack för att du tog initiativet till detta…nu ska vi fortsätta att samla in pengar så att flera företagare kan resa dig mot utpressarna!

    Svara
    • tack för dina ord – tyvärr tror inte jag SDS kommer att skriva om detta och vinkla det som vi vill höra det. Ja min tanke från allra första början var att när alla dessa kostnader är betalda som jag har tvingats att ta på mig då kommer varje krona som är över att gå till den fond som ska hjälpa andra som råkar ut för samma händelse.

      Svara
  10. Realist

     /  2012/05/15

    Hej Vicky!
    Jättebra att det kommit in så mycket pengar och hoppas att advokatkostnaderna snart är betalda med! Det är rent förj**ligt att det ska kunna gå till på detta sättet i Sverige 2012. Jag har också fått höra glåpord i mitt liv, men inte fan går jag och DO-anmäler det. Man blir ju knappast mindre ”kränkt” om man får betalt efteråt. Som sagt så växer skaran av rikspuckon och det kommer tyvärr bara bli värre och värre. Stå på dig för du har inte gjort något fel!

    M.v.h.
    / Han som var in på salongen idag och lämnade ett bidrag. Ville inte störa dig då du var upptagen med en kund 🙂

    Svara
    • tack för all stöd och medkänsla- ja advokatkostnaderna tillkommer och det är egentligen den större delen av alla kostnader, då min advokat har fått jobba under hela året.

      Svara
  11. LindaDanielsson

     /  2012/05/15

    Vad glad jag blir för din skull!
    Men vad signifikativt för Sverige;
    Folket är goda och rättvisetänkande medan media tillsammans med politiska sjuklövern förvränger verkligheten genom att skönmåla och höja till skyarna de kvinnoförtryckande och ickemuslimhatande muslimerna samtidigt som man förlöjligar svensk kultur.

    Hoppas för våra barnbarns skull att folket någon gång vaknar och tar sitt förnuft till fånga och röstar bort alla sverigefientliga partier som allesammans bara vurmar för mångkultur.

    Svara
  12. Gratulerar

    Och PK vrider sig om ”etniska svenskar” idag Men man kan bli diskriminerad pga ”slöja som muslim”?

    Svara
  13. Tomas Simonnet

     /  2012/05/15

    Kul Vicky, jag är en av dem som Engagerade mig i saken! Grattis.

    Svara
  14. Anonym

     /  2012/05/15

    Skönt att höra! Låt oss hoppas att svenska folket fortsätter visa sånt här stöd för framtida konflikter i mångkulturens namn.

    Svara
  15. Eric

     /  2012/05/15

    Skönt att höra! Låt oss hoppas att folket fortsätter ge sådant här stöd för framtida konflikter i mångkulturens namn.

    Svara
  16. Du Gamla Du Fria

     /  2012/05/15

    Väldigt roligt att läsa. Hoppas du får ihop till advokaten med, det brukar inte vara billigt! Har detta skrivits om i några tidningar om hur människor ställt upp och samlat ihop pengar, är inte från Skåne men det skulle vara intressant att veta om det har uppmärksammats i gammelmedia och i den där Cityblaskan?

    Svara
    • hej och tack för att du frågar om advokatkostnaderna -med tanke på att min advokat har jobbat i närmare ett år så tror jag att det landar på runt 30 000 kr -”gammelmedier” vill inte skriva om detta tror jag

      Svara
  17. Vad kostade advokaten? Vore också intressant att få veta. De kan vara nog så dyra och du kan behöva hjälp till sådana kostnader också.

    Svara
    • ja den kostnaden kvarstår uppåt ca 30.000 kr för et helt års arbete

      Svara
    • hej och gulligt att du ställer frågan – men exakt summa kan jag inte säga – jag tror att det ligger kring 30 000 kr då min advokat jobbat i nästan ett år.

      Svara
  18. Jammi

     /  2012/05/15

    Underbar att se att det fortfarande finns folk som är vid sina sinnens fulla bruk.
    Stort Grattis

    Svara
  19. GRU

     /  2012/05/15

    Grattis!

    Svara
  20. danne

     /  2012/05/15

    lycka till och tack till alla som samlat in pengar , att det ska behöva krävas i sverige 2012 ?? … tack för en bra blogg

    Svara
  21. Per

     /  2012/05/15

    Stå på dig.Anmälningen mot dig var planerad långt innan händelsen ägde rum.Så sluga och giriga personer finns det nu i vårt land.Vi är många på din sida så ge aldrig upp!

    Svara
  22. Eva-Marie

     /  2012/05/15

    Detta kallar jag för äkta solidaritet 🙂

    Svara
    • ja det är oerhört fint! Samtidigt är det viktigt att man har vistat vart skåpet ska stå. Det känns som att folket vill visa att det är oaccepatbelt att lagarna styr över förnuft och andra viktiga rättigheter tittat ur samhällsperpektiv.

      Svara
  23. skinhead84

     /  2012/05/15

    Det är skönt att veta att det lyckades, tänk att så många har visat sitt stöd ändå. Det är bra att det fungerade, då du hamnade i blåsväder bara för att du vågade påpeka det olämpliga i att ha slöja om man ska jobba på en frisörsalång.

    Svara
  24. nil

     /  2012/05/15

    Lycka till Vicky och varmt grattis.
    Huvudduk, nikab etc är ingenting annat än en religiös symbol. Hör INTE hemma här i Sverige, Skåne eller Malmö. Hör INTE heller hemma hos polismyndigheten, räddningstjänsten, tullverket och INTE inom sjukvårde. Inte heller frisörsalonger, pressbyråer eller offentliga fövaltninger. Bespara oss ifrån denna oerhört vansinniga vidskepelse.

    Svara
    • tack så mycket och det är så att våra lagar bestämmer över oss individer – men det konstiga är att diskrimineringslagen ska inte stå över de mänskliga rättigheternas lagar

      Svara
  25. tröttsåtrött

     /  2012/05/15

    Fantastiskt roligt att höra att det löste sig! Du har blivit otroligt orättvist behandlad av fega journalister som borde skämmas. Du är dock inte ensam, vi är många som är trötta på det här tramset.
    Tyvärr har vi bäddat själva för detta!

    Med hopp om ändring.

    Svara
    • tack och det är så tyvärr att man har infört vansinniga lagar som man nu sotar för

      Svara
    • tack för fina ord och det är så att man får ligga som man bäddat och det är hoppet som man aldrig får tappa och kämpa får man göra för att det ska var någon form av förändring

      Svara
  26. Jag är glad och stolt över de svenskar som har hjälpt dig..i denna Kafka-liknande situation..!
    Hoppas att alt går bra för dig i framtiden och lycka till med ditt företag..!

    Svara
  27. chaos

     /  2012/05/16

    Bra att du startade en blogg om detta. Kanske även inspirerar till liknande/kommande fall. Blev så glad när jag såg att folket är med dig. Hälsningar från 120 mil norrut.

    Svara
  28. Skandal att det ens kan bli på det här viset i Sverige på 2000-talet. All heder åt dig och för att du inte gav dig!

    Läs gärna om min ganska festliga charterupplevelse (läs charterdöd) som jag just nu genomlider på Kreta, hade jag inte haft bloggen hade jag stupat för länge sedan http://wp.me/p1uIV8-3Fs

    http://If all days were holidays …”
    Kram Mrs G

    Svara
  29. Kattsvans

     /  2012/05/16

    Jag hoppas du överklagar och vinner så det orättfärdiga skadeståndskravet återkallas…Då ska du använda pengarna till det du vill göra som plåster på såren

    Jag hoppas också att svenskarna röstar rätt i framtiden, för annars kommer vi att få vika oss för islams förtryck

    Svara
    • Tyvärr kan man inte överklaga en förlikning eftersom vi hamnade aldrig i domstol, däremot kan man ha en möjlighet att starta en ny process gällande mänskliga rättigheter- vad gäller pengarna skulle jag aldrig kunna använda för enskilda ändamål utan vartenda krona som blir över ska till fonder för dem som råkar illa ut med liknande ärende. Tack för dina fina tankar angående att jag skulle ha plåster på såren…

      Svara
      • Eva-Marie

         /  2012/05/16

        Några frågor Vicky, var det din advokat som rådde dig till förlikning?
        Kändes det allt för osäkert med tingsrättens eventuella utslag?
        Vilka var nämdemännen, vet du det?

        Svara
        • hej Eva-Marie
          det var efter noggrann övervägande som man fick bestämma sig om man kan ta en risk eller ej- jag hade inte så mycket pengar att jag kunde ”spela” oavsett hur utgången av rättegången skulle sluta – det fanns inga nämndemän då det fanns ingen rättegång- och i AD finns inga nämndemän utan enbart jurister som tolkar lagboken

          Svara
  30. Fantastiskt – grattis – bara se vad riktiga svensker kan, när det brinner i knutarna – då kommer stoltheten upp i svensken – och då kommer den knutna näven ur fickan – i detta fall med bidrag för att hjälpa, och för att statuera ett exempel i näsknäppning till DO – denna helt onödiga och lagvidriga ”organisation”.

    Svara
    • ja det är fantastiskt och oerhört glädjande att människor ställer upp och att folket vill visa att det är dags för en förändring!

      Svara
  31. River Edén

     /  2012/05/16

    Du har mitt FULLA stöd, min mamma är frisör och jag förstår verkligen problematiken!
    Kan man fortfarande donera?

    Svara
  32. Hälsning från Norrland

     /  2012/05/22

    Här ett litet stöd motsvarande ett kundbesök. Tyvärr bor jag så långt borta att jag inte kan aspirera som än fjärrkund. Du är modig! Vilken kvinna, som vågar resa sig mot samhällets orättvisor!

    Svara
  1. Frisörgate: Hela förlikningssumman donerad till Sjöberg « Avpixlat
  2. Grattis Vicky Sjöberg! Och grattis Sverige! « Verkligheten
  3. Grattis Vicky! Och grattis Sverige! « Verkligheten

Kommentera

