Eva-Maries detektivarbete

http://petterssons.bloggsida.se/politik/20350

Människor ringer samt besöker mig på min arbetsplats

När man får så mycket varm support från främmande människor då vet man att det inte var onödigt att gå ut med detta budskap. Återigen blev jag mycket glad när jag fick besök idag av Eva-Marie och hennes man. Eva-Marie berättade hur det gick till när hon ringde till tidningen City.

Eva-Marie ifrågasatte Rayans nominering till månadens Malmö/Lundabo, men fick ett mycket partiskt svar av journalisten som inte var intresserad av att lyssna på det örat varför man inte framförde Vickys, alltså mina åsikter i artickeln. Vidare sa hon  att ”Vicky skrek på Rayan och slängde ut henne”. När Eva-Marie frågade: vem säger det? då svarar journalisten: Rayan säger det. Eva-Marie frågar då och vad säger Vicky- det visste hon tydligen inte svaret på.

Stackars Eva-Marie som nästan idiotförklarades varför hon ens vågar ifrågasätta tidningens version när hon i sin upprördhet ringer och vill förhöra sig om hur de har kunnat komma fram till en nominering av Rayan.

Däremot vet jag vad jag sa till Citys journalist som ringde och förhörde mig om händelsen under ca 10 minuter – jag berättade precis samma historia som jag berättade för DO, Polis, Tingsrätt och här i denna blogg. – Jag har INTE skrikit, Jag har INTE slängt ut henne och jag förklarade för Rayan i dörren att jag inte hade något emot henne som person och inte hade något emot hennes religion. Om jag hade slängt ut henne och jag var så skämmande – hur vågade hon vända tillbaka och komma in i salongen några meter och passera förbi mig för att pussa adjö till sin kompis.

Folk tydligen har inte tyckt att Rayan är så het kandidat då hon har för närvarande endast 4% av 100%  läsarröster

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

18 kommentarer

  1. Eric

     /  2012/05/12

    Finns ingen hederlighet i journalistyrket idag.

    Svara
  2. Kristina

     /  2012/05/13

    Ska inte journalister vara opartiska och berätta bådas versioner?

    Svara
    • god journalist etik skulle handla om att fömedla bådas versioner korrekt

      Svara
    • Det var länge sedan de gjorde det. Vänstervridningen bland journalister är total, och företagare är ALLTID boven. Och när det kommer till en lättkränkt religion som Islam, då har man inte en chans som företagare för då har journalisterna i det politiskt korrekta Sverige inte en chans att skriva sanningen utan att bli stigmatiserade på kultursidor, publicistklubben och andra PK-institutioner.

      Svara
  3. Toffelsvensken

     /  2012/05/13

    Det är därför jag inte vill betala för att få en ”vänsterkrok” i brevlådan varje morgon, tittar istället gratis på nätet där samtliga tidningar finns – plus det mest läsvärda, Avpixlat! Svenska journalister borde man bunta ihop och skicka till Nordkorea, det är en sorglig samling med föråldrade vänsterkängor!

    Svara
    • ja det är mycket märkligt varför den stora skaran av journalister har vänster sympati, kan det vara så att man anställer vänners vänner och bekanta och att man måste vifta med ”den röda id-kortet” (röd id-kort fanns i det gamla kommunistsystemet, som innebar att alla kommunistparti medlemmar fick företräde överallt när de visade denna lilla identitetsboken)

      Svara
  4. Toffelsvensken

     /  2012/05/13

    Glömde säga att din ”blöjkompis” har 4% för mycket sympatier, men man kan väl utan att vara raketforskare gissa vilka som bidrar i det läget – bidragstagare så klart!

    Svara
    • ja, det finns ju några procent så klart som är hennes anhängare och man hoppas innerligt att sunt förnuft kan segra en dag

      Svara
  5. Bloggaren

     /  2012/05/13

    Heja dig!

    Svara
  6. SM811

     /  2012/05/13

    Jag befarar att så som ”City” manipulerar har jag ingen tillit att SMS rösternas antal är riktiga.

    Svara
  7. Pink Cookie

     /  2012/05/13

    Hej Vicky,

    Jag tycker du är jättemodig som vågar stå upp för dig. Det journalisterna har gjort mot dig är förkastligt, men som tidigare nämnt, journalisterna tillhör inte folket. Det är övre medelklassens barn som kommer från Vellinge/Höllviken, Limhamn och Centrum. Deras sympatier ligger åt vänster.

    Samma samhällsgrupp som journalisterna tillhör kommer vänsterextremister som AFA ifrån. Läkarsonen som aldrig behövt kämpa för något hela sitt liv som nu rebellerar mot mor och far och drivs av hat mot alla som inte delar hans åsikter.

    Jag är orolig för att dessa hatiska vänsterextrema drägg planerar för att skada dig. De är farliga och deras kompisar inom media skyddar dem.

    Svara
  8. Anonym

     /  2012/05/13

    Hej Vicky
    Stå på Dig, vi har tillräckligt med islamisering i Sverige.

    Svara
  9. josef

     /  2012/05/15

    Islamisterna fattar ju inte att allt slår tillbaka på dom själva.
    Vicky som klippte hår hela dagarna och säkert inte hade en tanke på varken bu eller bä om islam har nu blivit introducerad till religionen på ett negativt sätt.
    Var är alla muslimer?
    Varför fördömer ni inte detta?
    En mussebrud som kokar ihop en lögn med en duk på huvudet på en frissa.
    Tillåt mig skratta.

    Bruden såg ett gyllene tillfälle att casha ut deg.
    Jag tror inte för 1 sekund på att Vicky skulle ha skrikit.
    Jag har själv haft en butik i Göteborg och det sista man vill är liv och ståhej på arbetsplatsen, butiken är ens allt och man vill ha ett bra rykte i stan.

    Jag är barn till invandrare och har alltid tyckt att Svenskar daltar för mycket med islam och att dom borde stå på sig mer.
    Efter Vickys historia fick jag mig ett uppvaknande.
    Hur jävligt det kan gå om man säger ifrån.
    Hela den här historien är så sjukt att jag ligger och tänker på den ibland och blir mållös.

    Svara
    • hej Josef
      jag förstår din förtvivlan eftersom du också har invandrarbakgrund och sköter dina kort precis så som jag har gjort. Jag spekulerar inte för tillfället om vad hon nu har tänkt och gjort av vilka avledningar men en sak är säkert att det är en stor majoritet av folket som numera har vaknat och inte accepterar detta!

      Svara
  10. josef

     /  2012/05/15

    Ps:
    Jag la över 100kr. Har swedbank.

    Svara

Kommentera

