Insamling till mig

Som ni sett här på bloggen har jag öppnat ett konto i SEB om det är någon som vill ge ett bidrag till mig så att det svider lite mindre när jag ska betala de 27.500 kronorna och advokatkostnaderna.

Sweden Confidential skrev igår att de också startat en insamling och det tackar jag för.

På kontot i SEB, som jag döpt till Mot diskriminering, har det hittills kommit in 1.000 kr från tio olika personer. Jag har också en ”bössa” på salongen och där finns det just nu 330 kronor. Dessa ska jag sätta in på kontot manuellt.

Jag är väldigt glad, rörd och tacksam för att ni engagerar sig så! TACK ALLA!!

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

26 kommentarer

  1. Mattias Svensson

     /  2012/05/09

    Donerade via Sweden Confidential som tack för att du står på dig!

    Svara
  2. Vi har nu cirka 2300 kan jag meddela, och nu kom det en till när jag satt och skrev detta. Vänta…. 2400 kronor.

    Svara
  3. Rolexus

     /  2012/05/09

    Jag är inte alls insatt i hur sådant här fungerar (donationer), men i och med att det är allmänt känt kanske det vore det en bra ide att ta reda påhur man ska göra för att inte riskera att hamna i ytterligare svårigheter, som att bli anklagad för att smita undan att betala eventuell skatt för donationspengarna. Kan tänka mej att skattemyndigeten skulle vilja konfiskera en del av dem.

    Svara
    • Mattias Svensson

       /  2012/05/09

      Vill minnas att donationer är skattepliktiga medan gåvor inte är det så en omformulering innan pengarna överlåtes till Vicky är nog inte helt fel.

      Svara
  4. janh7

     /  2012/05/09

    Det var just det jeg sa i mailen til deg, hvis vi alle bidrar litt og står sammen går dette svært bra. Sender deg noen Norske kroner så du har til utgifter. Dette er solidaritet i praxis. Heia Vicky, – Gillar deg !

    Svara
  5. Peter

     /  2012/05/09

    Hur mycket har du fått in nu? Skickade en hundring nyss:) Men det kanske kan ta en dag innan du får de då du har en annan bank?

    Svara
  6. eva eriksson

     /  2012/05/09

    Jag har läst Avpixlat och sätter in en slant på kontot imorgon.
    Stå på dig!

    Svara
  7. Rikard

     /  2012/05/10

    Då har jag också bidragit. Skriv gärna ut kontonumret i rutan för dina kontaktuppgifter – så är det enklare att hitta. Hoppas verkligen att du får ihop pengar till hela kostnaden. Detta är inget som du skall behöva betala. Lycka till.

    Svara
  8. 500 SEK donert via PayPal.

    Svara
  9. Micke

     /  2012/05/10

    Donerade 1500 nyss via swedbank, borde komma in på kontot snarast.

    Lycka till Vicky och sköt om dig

    Svara
  10. Johan

     /  2012/05/10

    Var hittar jag kontonumret att sätta in pengar på?

    Svara
  11. Roland

     /  2012/05/10

    Jag skänkte 500 kr idag. Jag hoppas de kom fram!

    Svara
  12. Carl

     /  2012/05/10

    Donerade 100 kronor idag, inte så mycket men det kände jag att jag kunde undvara för att visa att detta inte är okej! Donerade via Sweden Confidential eftersom de hade paypal och det är smidigare för mig. Hoppas att vi kommer kunna täcka upp en del av skadeståndet!

    Svara
  13. Olle

     /  2012/05/10

    Fick iväg 200:- genom Pay Pal.
    För att som egen företagare för att få ut 27.500:- betyder detta Vicky ska arbeta ihop ca. 56.000:- exkl. moms. Efter avdrag av sociala kostnader och en skatt på ca 30% kan Vicky betala sina böter. Vad kostar en klippning? Säg 300:- exkl. moms betyder detta 186!! klippningar medan hon med ”slöjan” bara gick in i dörren och ut igen, gapat lite.
    Vem är diksriminerad? En som betalar sina skatter, vill vara shysst eller en som ”känner” sig kränkt. Måtte detta vara en väckarklocka för alla småföretagare!
    Är sällan i Malmö och vill inte dit heller, trots att jag pluggat i Malmö på 80-talet. Jag är förbannad och aktar mig noga för invandrare, för att i mitt företag finns koder som måste lydas.Här passar vare sig slöja eller annat, inte ens piercing! Sverige är patetiskt, ett skitland.
    Som Fritiof Nilsson Piraten sa: – Skriver jag om en enögd synål så är det alltid nån enögd jävel som känner sig kränkt!
    Heja Vicky!

    Svara
  14. Jansson

     /  2012/05/10

    150 kronor är nu insatt från mig. Lycka till.

    Svara
  15. Anonym

     /  2012/05/10

    Härligt att se att det finns människor i Sverige som vågar säga ifrån. Lycka till Vicky.

    Svara

Kommentera

