Drag under galoscherna

Igår var en spännande dag för mig. Bloggen lanserades via Facebook sen eftermiddag och tolv timmar senare var antalet besök uppe på 1.371. Idag, när jag skriver detta, har så många som 635 redan surfat in. Jag är väldigt glad över att så många vill läsa det jag skriver.

Det är också fascinerande att läsa varifrån ni läsare kommer. I statistiken står det att en klar majoritet är från Sverige (fullt normalt!). På andra plats kommer USA och därefter ser jag flaggor från Kambodja, Australien, Danmark, Thailand, Schweiz, Storbritannien, Argentina, Japan och Österrike.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. OLLE.

     /  2012/05/09

    Hej Vicky.
    Du är en klippa som jag gärna sprider för vinden.
    Här är en till som vet vad DO används till:

    ”Arbetsterapeuten på en vårdcentral i Eskilstuna frågade ut en nyanländ flykting/asyksökande, som uppgav sig vara 20 år, om hans äktenskap med hustrun var arrangerad av föräldrarna. Terapeuten ifrågasatte även hans ålder flera gånger.”
    http://avpixlat.info/2012/05/08/flykting-tyckte-inte-om-fragorna-vardcentral-do-anmald/

    Tydligen kan flyktingen redan telefonnumret till DO, för nu har han anmält vårdcentralen för “kränkning av hans etniska ursprung”.
    Han anser att terapeuten redan bestämt sig för att han var yngre än den ålder han uppgett och tillägger att han endast vill bli behandlad för det han sökt för, inget annat.

    Jag är inte förvånad, dessa människor ”föds” kränkta.

    Namnet Rahman är tidigare känt i sammanhang för ”skadestånd”
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Joy_Rahman

    Svara

Kommentera

