Första inlägget på min alldeles egna blogg

Ett besök av en 17-årig muslimsk flicka på min salong Emesuell på Kyrkogatan i Malmö våren 2011 ligger till grund för denna blogg. Detta blir mitt krypin där jag själv äger ordet.

I den debatt som varit sedan förhandlingarna med 17-åringen i Malmö Tingsrätt har media givit en ensidig bild av vad som hände och inte riktigt talat om hela sanningen. Jag känner att jag vill berätta vad som verkligen hände och vad som händer framledes. För det jag var med om kommer att hända igen och jag tycker att vi ska ha en öppen debatt i frågan om vad som egentligen är diskriminering.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. bobbenswe

     /  2012/05/08

    Vicky: Du är en vardagshjälte som vågar gå ut med sanningen om denna kränkningsindustri.
    Det är nu alltmer uppenbart att det finns mindre nogräknade personer som drar en story om hur ”kränkta” de blivit i hopp om att få ett fett men orättmätigt skadestånd. Nu är det nog inte i juridisk mening ett ”skadestånd” för det förutsätter en fällande dom i Tingsrätten och att man kan påvisa en skada av konkret karaktär.

    Nu försvårar Diskrimineringsombudsmannen situationen, för DO har som vana att driva sådana helt absurda fall (jmfr med ”handskakningsdomen” mot Arbetsförmedlingen, för att denna dragit tillbaka ersättningen till en muslimsk man som vägrat ta en kvinnlig VD i hand.
    I Sverige är vi sekulariserade och bör bemöta sådana symbolhandlingar som muslimer envisas med för att bevisa att de står över våra regler normer och värderingar med fasthet och konsekvens.

    Är det så att man drar ”diskrimineringskortet” så fort man inte vill rätta sig efter gängse värderingar, som i fallet med din salong, blir den anställningen fylld av konflikter och otrevliga kulturkrockar som grundar sig i den arbetsökandes bristande flexibilitet.

    Har man en pedofilprofet som högsta föredöme och sympatiserar med terrorbombare saknar man en viktig egenskap i vårt sekulariserade samhälle. Naturligtvis är det helt förkastligt att en sådan person skall erhålla kränkningsersättning såväl som skadestånd.
    Det strider mot sunt förnuft. Därför känner jag mig ”kränkt” och uppmanar DO att ro hit med skadeståndet på stubinen.

    Svara

Kommentera

